Najważniejsze pytania i odpowiedzi na temat tego jak działamy.

🏕️ Kim jesteście, co robicie – o co w ogóle chodzi?

Jesteśmy rodzinną manufakturą z Bielska-Białej o harcerskich korzeniach. Tata Wojtek razem z Mamą Lidią już od lat 80-tych zajmują się szyciem na miarę w Pracowni położonej w sercu Beskidów. Ich Syn Konrad (osoba koncepcyjna i inicjator pomysłu na firmę) – wraz z Żoną i trzema córeczkami – przebywają aktualnie w Kazachstanie w Karagandzie na misjach. Tam – w jednym z najsurowszych klimatów na ziemi – testują ubrania „idę w LAS”

idę w LAS zajmuje się szyciem naturalnych ubrań outdoorowych na miarę – pod specyficzne wymagania Klienta. Z założenia firma jest ekologiczna, etyczna i kieruje się patriotycznymi zasadami prowadzenia działalności. Zajmujemy się szyciem ubrań przede wszystkim z wełny, impregnowanej bawełny, naturalnej skóry oraz lnu.

W naszym internetowym sklepie pokazujemy nasze pomysły – które można zamówić w takiej formie jak je wymyśliliśmy, lub zmodyfikować je pod własne wymagania.

Prowadzimy profil na facebooku @idewlas, który jest naszym blogiem i opowiada troszkę o nas i o tym czym się zajmujemy – zapraszamy do obserwowania!

📞 Ciekawicie mnie, ale nie mam za bardzo czasu, żeby poznawać Was i Waszą pracę – co możemy z tym zrobić?

Dbamy o to by mieć dobry i swobodny kontakt z Klientem – dlatego skontaktuj się z nami w najwygodniejszej dla Ciebie formie. Odpowiemy na wszystkie pytania szybko i konkretnie!

📆 Jak długo będę czekać na realizację zamówienia?

Wszystko szyjemy w ramach naszej Pracowni Krawieckiej w Bielsku-Białej, na miarę, wg. indywidualnych specyfikacji. Czas realizacji standardowo wynosi od 1 do 3 miesięcy. Może być zarówno krócej, jak i dłużej. Należy wziąć pod uwagę czas na ewentualne poprawki. Jeżeli chcesz użyć naszych ubrań na jakiejś konkretnej wyprawie – prosimy, postaraj się nie odkładać zamówienia na ostatnią chwilę. Napisz do nas jeżeli potrzebujesz ubrania na konkretny termin (np. bo za tydzień masz ważny wyjazd) – może akurat się uda zorganizować naszą pracę pod Twoje potrzeby!

🤔 Każdy produkt na Waszej stronie jest opisany jako wersja podstawowa – o co chodzi?

Wersja podstawowa ubrania to produkt gotowy, nadający się do użytkowania w terenie – posiadający niezbędne minimum. Jeżeli jednak masz specyficzne potrzeby, bądź swój własny pomysł jak powinien wyglądać Twój ciuch – skontaktuj się z nami. Wysłuchamy Cię, zaproponujemy dostępne rozwiązania i wycenimy Twoją modyfikację naszego Produktu.

W naszym sklepie internetowym każdy produkt posiada zdjęcia poglądowe + szczegółowy opis – na bazie tych dwóch danych musisz wyobrazić sobie jak będzie wyglądało Twoje ubranie. Dzięki temu, że szyjemy na miarę, każde dzieło jest niepowtarzalne i oryginalne – jednak przez to ciężko jest zwizualizować wygląd produktu, który byłby uniwersalnym dla każdego – dlatego same zdjęcia w galerii są wyłącznie poglądowymi.

🆙 Co to znaczy, że produkt jest 1.0, 2.0, 3.0?

To oznacza generację produktu – numery te zostały wprowadzone aby Klient widział nasz rozwój i postęp pracy nad doskonaleniem produktów.

🛒 Jak zamawiać?

Wybierasz interesujący Ciebie Produkt. Jeżeli chcesz go skonfigurować po swojemu (dołożyć dodatkowe elementy – kieszonki itp.) najlepiej jak przed zamówieniem skontaktujesz się z nami w dowolny sposób (wyróżniamy się dobrym i swobodnym kontaktem z Klientem). Jeżeli przedstawiony Produkt spełnia Twoje oczekiwania:
1. wpisujesz swoją wagę i wzrost,
2. wybierasz opcje zamówienia – np. z jakiego materiału mamy uszyć wybrane ubranie (jeżeli jest ta opcja dostępna), czy chcesz grafikę, czy np. bluza ma być rozpinana, czy zakładana przez głowę – itd.
3. Piszesz uwagi do zamówienia – jeżeli masz takowe.
4. Opłacasz zamówienie, a następnie po otrzymaniu maila z potwierdzeniem zamówienia ustalamy w jaki sposób pozyskamy Twoje uściślone wymiary (Klient mierzy się sam, lub organizujemy wysyłkę jego ubrania na wzór, lub umawiamy się w Pracowni na ściągnięcie miary osobiście).

🤝 Czy można do Was przyjechać zmierzyć się, pomacać materiały?

Jasne – wpisz “idę w LAS” w google maps i przyjedź do nas do Bielska-Białej. Dobrze będzie, jeśli zapowiesz się wcześniej.

💸 Muszę opłacić zamówienie przed jego realizacją?

Tak. Na podstawie Twojej wagi i wzrostu przygotujemy sobie wszystkie elementy do uszycia Zamówienia, lecz jesteśmy w stanie je sfinalizować TYLKO WTEDY gdy otrzymamy od Ciebie płatność a potem uściślone wymiary zgodne z instrukcją.

⚠️ Czy po opłaceniu zamówienia mogę się rozmyślić? Czy są zwroty?

Opłata zamówienia jest równoznaczna z zawarciem umowy kupna-sprzedaży. Szyjemy na zamówienie, dlatego nie ma możliwości zwrotów. Klient ma obowiązek odbioru uszytego produktu – jeżeli tego nie wykona, magazynujemy jego paczkę 6 miesięcy – czekając na odbiór osobisty, lub polecenie wykonania ponownej wysyłki. Jeżeli paczka nie zostanie odebrana – staje się naszą własnością.

🔧 Czy po złożeniu i opłaceniu zamówienia mogę je zmodyfikować?

Tak. Dopóki nie zaczęliśmy go realizować – jest taka możliwość, ale każdy przypadek rozpatrujemy indywidualnie. Modyfikacje zamówienia nie zmieniające ceny, bądź podnoszące jego wartość są w większości przypadków akceptowane bezproblemowo.

📏 A co jak mi nie będzie pasować to co uszyliście?

Dajemy gwarancję na rozmiar – o znaczy, że po naszej stronie leży obowiązek uszycia ubrania pod podane wymiary przez Klienta. Jeżeli jednak Klient dostarczył nam nieprawidłowe wymiary – taki przypadek rozpatrzymy osobno. Zawsze jednak mamy na uwadze korzyść Klienta – więc nie bój się – jeszcze nie było takiej osoby z którą byśmy się nie dogadali (no, chyba, że Klient sam nie chciał się dogadać).

👌 Dajecie gwarancję na swoje ubrania?

Każde ubranie z rodziny „ZBÓJ” (+ kilka innych przy których jest napisane o dożywotniej gwarancji) – ma DOŻYWOTNIĄ GWARANCJĘ. Dożywotnia gwarancja oznacza, że do póki ubranie nie rozpadnie się ze starości na Tobie – dajemy gwarancję na nasze szycie. Każde inne ubranie posiada gwarancję standardową. Zdajemy sobie sprawę, że jest to mocno subiektywne kryterium, jednak mamy bardzo pozytywne doświadczenia z naszymi Klientami – działamy z Wami bardzo partnersko i prokonsumencko. Zależy nam na Waszej dobrej opinii – dlatego na pewno się dogadamy.

Ważne jest też to, że KAŻDE nasze dzieło posiada DOZYWOTNIE WSPARCIE TECHNICZNE. To znaczy, że jeżeli na przestrzeni lat coś się stanie z Twoim ubraniem – wyślij je do nas – naprawimy. Jeżeli zakres naprawy będzie nieznaczny – zrobimy Ci to za darmo!

💰 Czy stać mnie na zakup takiego ubrania? Skąd te ceny?

Stać Cię na porządne rzeczy. Grupa naszych Klientów jest bardzo szeroka – są wśród nich tacy którzy lekką ręką wydają duże sumy, jak i tacy, którzy liczą się z każdym groszem. Nasze ubrania nie są “burżujską fanaberią”. Każdy nasz ciuch szyjemy tak, aby ten który chce mieć coś wyjątkowego mógł zaspokoić swoje oczekiwania, a ten, który chce mieć coś porządnego – mógł wydać pieniądze “las – a dobrze”. 😉

Wszystko co szyjemy jest szyte z wysokogatunkowych materiałów, przez nas samych – w małej pracowni krawiectwa artystycznego w Bielsku-Białej. Nieraz jedno ubranie wymaga paru dni ciężkiej pracy. Wszystko jest szyte na miarę – do każdego dzieła mamy indywidualne podejście. Wszystkie nasze projekty są przetestowane w terenie. Jest to produkt niszowy – nie spotkaliśmy się jeszcze z firmą, która proponuje taką usługę, a już na pewno nie ma takich w Środkowej Europie, które produkują podobne rzeczy. Oferujemy również dożywotnie wsparcie produktu, a na niektóre ubrania nawet dożywotnią gwarancję. Jeżeli ktoś się zna na tego rodzaju usługach na pewno doceni nasze ceny i będzie świadomy tego, że są one bardzo konkurencyjne.

Czym się różni wersja damska od wersji męskiej produktu?

Podział ze względu na płeć jest właściwie tylko po to aby ułatwić Ci znalezienie tego czego szukasz. Wszystko szyjemy na Twoją miarę, technicznie nie ma większych różnic czy jest to damski, czy męski produkt.

🛠️ Czy mogę po jakimś czasie użytkowania wysłać Wam produkt do modyfikacji?

Wszystko się da – ale nie wszystko się opłaca. Skontaktuj się z nami – wycenimy taką usługę. Na pewno lepiej ustalić dodatkowe modyfikacje przed szyciem!

⛑️ Jeżeli zepsuję – naprawicie?

Tak – jak wyżej – prowadzimy “dożywotnie wsparcie produktu”.
Każdy nasz produkt ma nasze dożywotnie wsparcie techniczne – to znaczy, że w każdym momencie życia produktu (czyli kiedy wg. naszej oceny ubranie jeszcze nadaje się technicznie do użytkowania) można je wysłać do nas i po ustaleniu warunków naprawimy i odświeżymy go. Jeżeli zakres napraw będzie nieznaczny, bądź jeżeli naprawa była konieczna bezsprzecznie z naszej winy – Użytkownik ponosi tylko koszt przesyłki “do nas”.

🙋 Czy można się do Was zwrócić z pytaniem w trakcie użytkowania Waszego produktu?

Jasne – 24h/7.Możesz się kontaktować w dowolnej formie. Najbardziej preferujemy “Messenger” oraz połączenia na “WhatsApp”.

🌿 Co to znaczy, że jesteście ekologiczni i etyczni?

Znakomitą większość naszych materiałów kupujemy od Polskich producentów. Wszystko co wykonujemy jest szyte przez nas. Praktycznie 100% głównych materiałów zawiera przynajmniej 70% naturalnych składników. Każdy produkt jest szyty tak by mógł służyć przez długie lata. Materiały główne zawierają 70-100% składników naturalnych. Wykorzystujemy Materiały najwyższej jakości. Mamy na uwadze produkcję w myśl “ZERO WASTE” staramy się mądrze zarządzać odpadami poprodukcyjnymi. Nie używamy do wysyłki plastiku, produkty pakowane są minimalistycznie. Opieramy się przede wszystkim na usługach lokalnych firm – np. nasz sąsiad – Andrzej – ma firmę kurierską która nas obsługuje.

Czy mogę porozmawiać z Użytkownikami Waszych ubrań?

Jasne – możesz skontaktować się z nami, ponieważ używamy ich na co dzień w różnych warunkach. Przy produktach są również zakładki „kto poleca?” i tam znajdzie namiary na osoby, które noszą nasze rzeczy i które chętnie podzielą się obiektywną opinią.

🎒 Czy doradzacie również w innych kwestiach? Np. jaki sprzęt kupić pod moje potrzeby?

Jasne! Pisz do nas śmiało. Współpracujemy również ze sklepem Leśni Ludzie – który jest prowadzony przez Tomka Kudłę. Możesz potraktować Tomasza jako swojego osobistego doradcę – chętnie pomoże, a jeżeli będzie mógł to nawet zamówi dla Ciebie sprzęt w lepszej cenie niż gdziekolwiek indziej!

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania – dzwoń, lub użyj messengera – będziemy mogli swobodnie pisać z Tobą na bieżąco! Możesz też napisać e-mail korzystając z formularza kontaktowego. Jesteśmy firmą, która stawia na swobodny kontakt z Klientem – zapraszamy